Сьогодення вимагає від людини гнучкості, уміння швидко змінюватися, працювати додатково. Ви любите кухарську справу, але хочете суміжну професію? Знайте, що офіціант — одна з найпоширеніших професій у сфері обслуговування.
Саме він приймає, приносить замовлення, дає чек та цікавиться, чи було вам смачно.
Офіціант – це обличчя закладу: зустрічає гостей кафе чи ресторану, допомагає обрати страву, тому він повинен знати все меню і з яких продуктів готується кожна позиція. Отут і знадобляться знання з професії кухаря. Саме офіціант створює гостинну атмосферу в залі, щоб гості були задоволені та поверталися в заклад знову й знову.
Також офіціант сервірує стіл, змінює скатертини, столове приладдя, посуд. На банкетах і фуршетах допомагає вибрати напої і наливає їх.
Після завершення вечора офіціант зводить касу. А ще офіціант – майстер спілкування. Від вправності, вміння комунікувати залежить те, з яким настроєм піде гість й чи повернеться знову!
Зарплата офіціанта залежить від закладу, в якому він працює. У ресторанах оплата праці може бути більше, ніж в кафе. Значущу частину доходу приносять чайові — компліменти від гостей. Тому, що професійнішим і привітнішим буде офіціант, то більше він буде отримувати.
Чому обирають професію ОФІЦІАНТА:
- гнучкий графік роботи;
- рівень доходу залежить від професіоналізму, але з доходом майже завжди;
- у більшості закладів передбачені безкоштовні обіди для персоналу.
РОБОТА ДЛЯ ОФІЦІАНТА:
На офіціантів завжди є попит на ринку праці, бо все частіше люди хочуть обідати і навіть снідати не вдома. Відкривається багато закладів з різноманітною кухнею. Плюс, це така сфера, де є плинність, адже обирають найбільш професійних.
ОСОБИСТІ ЯКОСТІ:
Перш за все — це базові знання:
- поєднання напоїв і продуктів, щоб вміти підказати клієнтові, наприклад, яке вино найкраще буде супроводжувати ту чи іншу страву;
- етикет і правила спілкування з людьми;
- правила сервірування столів, подачі страв.
ЗАРПЛАТА І ПЕРСПЕКТИВИ ПРОФЕСІЇ ОФІЦІАНТА:
Звичайно, потрібно розбиратися в меню, цінах та особливості рецептури страв, які подають в закладі.
Офіціант повинен вміти володіти своїми емоціями, тому що в будь-якій ситуації він повинен залишатися привітним і усміхненим.
І, звичайно, мати високий рівень вміння комунікувати з людьми.